Paczkomat InPostu numer 10 000 stanął w mikołajki we Wrocławiu przy ulicy Łódzkiej 19. W tym roku liczba paczkomatów wzrosła o 4 tysiące, ale to wciąż za mało.
W tym roku InPost bardzo intensywnie rozwijał swoją infrastrukturę – liczba paczkomatów wzrosła o ponad 4 tysiące, czyli o 66,7%. Jednocześnie firma rozbudowała 3 tysiące już działających paczkomatów i zwiększyła o 61% powierzchnię sortowni i centrów logistycznych.
– Jesteśmy obecnie po Amazon i Zalando liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce, wprowadziliśmy paczkomaty InDoor, czyli wewnątrz budynków, nowe usługi dla sklepów internetowych czy urzędów miast, inwestujemy w elektryczną flotę samochodową – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Firma najbardziej dumna jest ze swojej aplikacji mobilnej, która rozbudowywana jest w rekordowym tempie. Wciąż dochodzą kolejne funkcjonalności, jak zdalne otwieranie skrytek, zarządzanie i śledzenie przesyłek, a od niedawna także nadawanie paczek w dowolnym paczkomacie.
Zdalne otwieranie skrytek w paczkomatach InPost
Zwłaszcza możliwość bezdotykowego zdalnego otwierania skrytek wprowadzona przez InPost wiosną, na początku pandemii koronawirusa, była strzałem w dziesiątkę.
Jednak mimo największego w historii firmy programu inwestycyjnego w niektórych lokalizacjach w paczkomatach w okresie przedświątecznym może brakować miejsc. To już tradycja, że w najgoretszym okresie zakupowym paczkomaty często bywają przepełnione.
– W tym roku mamy o ponad 4 tysiące więcej maszyn niż w roku ubiegłym, ale… to i tak za mało. Popyt w okresie przedświątecznym na dostawy do paczkomatów jest olbrzymi i może skutkować brakiem przepustowości w niektórych lokalizacjach. Dlatego prosimy naszych klientów, aby jak najszybciej odbierali przesyłki i robili zakupy z wyprzedzeniem. Mogę zadeklarować, że nie zwalniamy tempa i w przyszłym roku nasz program inwestycyjny się nie zatrzyma – podkreśla założyciel i prezes InPostu.
Nowe usługi
Pod koniec listopada InPost wdrożył nową usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w paczkomatach InPost – do innego paczkomatu lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Za paczkę można zapłacić kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji na początku 2021 roku. Aplikacja InPost Mobile ma już 5,2 mln aktywnych użytkowników w Polsce.
W tym roku InPost wprowadził też usługę „Paczka w Weekend”, która umożliwia dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę żywności zamówionej w Auchan Direct do lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door.
Według raportu Gemius paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – preferuje ją aż 61% kupujących w internecie.
Od listopada w paczkomatach InPostu można odbierać zamówienia z Amazona i Ikei.
Z kolei od stycznia zmiany we współpracy z InPostem wprowadza Allegro.