Lody mogą już jeść nie tylko ludzie, ale też… zwierzęta. Firma Ben & Jerry’s chwali się poszerzeniem oferty mrożonych deserów o takie wyprodukowane specjalnie dla psów.
Specjalizująca się w produkcji lodów firma Ben & Jerry’s zaprezentowała linię mrożonych deserów dla… psów. Lody „Doggie Desserts” będą sprzedawane w czterouncjowych kubełkach w sklepach spożywczych oraz zwierzęcych na terenie Stanów Zjednoczonych pod koniec miesiąca.
Lody już nie tylko dla ludzi
Słodycze dla psów będą dostępne w dwóch smakach: dynia z ciasteczkami oraz masło orzechowe z preclami. Oba wyprodukowano na bazie masła słonecznikowego. To taki sam składnik, jakiego firma Ben & Jerry’s używa w pozbawionych mleka deserach dla ludzi.
Jedzenie dla wszystkich
Ben & Jerry’s jest kolejną firmą produkującą jedzenie dla ludzi, która poszerza swój asortyment o pozycje dla domowych zwierząt w poszukiwaniu większego zysku. W 2015 roku wytwórca galaretek, firma J.M. Smucker Co., kupił producenta karmy Big Heart Pet Brands. Trzy lata później Smucker przejął kolejnego producenta jedzenia dla zwierząt, Ainsworth Pet Nutrition. Z kolei w 2018 roku General Mills, właściciel marki Cheerios i Haagen-Dazs, kupił producenta karmy Blue Buffalo. Również Nestle – jeden z największych na świecie producentów jedzenia – ma w swojej ofercie karmę dla zwierząt: jest właścicielem Lily’s Kitchen oraz marki Purina.
A jest o co walczyć. Według amerykańskiego stowarzyszenia produktów dla zwierząt (American Pet Products Association) liczba gospodarstw domowych ze zwierzętami wzrosła między 2015 a 2020 rokiem o 6,5%, do 84,9 mln. Rynek pokarmów dla zwierząt domowych jest ogromny i w ciągu pięciu lat wzrósł aż o 44%, do poziomu 5,5 mld dolarów.
Lody bezpieczne dla psów?
Przedstawiciele Ben & Jerry’s twierdzą, że firma swój nowy produkt dla zwierząt stworzyła w konsultacji z dietetykami weterynaryjnymi, specjalistami oraz konsultantami, żeby mieć pewność, że lody dla psów będą bezpieczne i łatwe w trawieniu. Podkreśla to specjalista ds. marketingu Ben & Jerry’s, Lindsay Bumps, który sam jest certyfikowanym technikiem weterynaryjnym.
Jak w przypadku wszystkich łakoci, właściciele powinni je dawkować zwierzętom w niewielkich porcjach – na początku nie więcej niż jedną łyżkę naraz.
Wejście na rynek jedzenia dla zwierząt, nie oznacza wcale, że firma wycofuje się z „ludzkiego” rynku. Jak ogłosił właściciel Ben & Jerry’s, marka Unilever, w październiku firma odnotowała 10-proc. Wzrost spożycia swych lodów.
Czytaj też:
Co pies chce powiedzieć? Ta obroża przetłumaczy