Własny kanał na YouTube ma coraz więcej osób. Dowiedz się, jak w jaki sposób go założyć oraz w jaki sposób zmieniać role użytkowników na koncie marki.
Coraz więcej osób obecnie pragnie dzielić się swoimi pomysłami w mediach społecznościowych i w internecie. Dla niektórych jest to również sposób na utrzymywanie się. Innych z kolei bardziej interesuje promowanie własnej sztuki lub idei. Różne osoby łączy zazwyczaj jedno: chęć dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. Jednym z najpopularniejszych sposobów jest założenie własnego kanału na YouTube.
Tworzenie własnego kanału na YouTube
Jeśli jesteś osobą prywatną, możesz założyć własne konto na tej platformie. Aby to zrobić, musisz mieć konto Google. Samo założenie własnego kanału na YouTube jest bardzo proste:
- wejdź na stronę YouTube;
- kliknij znajdujący się w prawym górnym rogu przycisk „Zaloguj się”;
- po zalogowaniu się kliknij na swoje zdjęcie lub symbol profilowy i w rozwiniętym menu kliknij opcję „Utwórz kanał”;
- po kliknięciu tej opcji pokaże się okno z prezentowanymi informacjami na twój temat. Jeśli chcesz zmienić zdjęcie profilowe, to kliknij opcję „Prześlij zdjęcie”, możesz też zmienić nazwę kanału. Gdy już wszystko będzie gotowe, kliknij przycisk „Utwórz kanał”.
Kanał z nazwą firmy
Jeśli prowadzisz firmę lub nie chcesz zakładać kanału na YouTube jako osoba prywatna, to również możesz założyć kanał tak, by miał on więcej niż jednego właściciela lub menadżera i by ów kanał był powiązany z kontem marki. Tak samo jak w przypadku osób prywatnych, aby założyć konto, trzeba mieć już konto Google.
Aby założyć kanał pod nazwą firmy wykonaj następujące czynności:
- zaloguj się w YouTube na komputerze lub stronie mobilnej;
- utwórz kanał (w taki sam sposób, jak wyjaśniono powyżej);
- jeśli zarządzasz kontem marki, wybierz z listy odpowiednie konto (jeśli jest ono już powiązane z kanałem, to nie da się utworzyć nowego);
- wprowadź odpowiednie informacje niezbędne do nazwania nowego kanału, po czym kliknij opcję „Utwórz”. Powstanie nowe konto marki;
Zobacz też:
Zmiana właścicieli i menedżerów kanału na koncie marki
Jeśli założyłeś już konto marki w serwisie YouTube i chcesz na przykład dodać menedżera kanału (gdy zarządzać nim będzie więcej osób), wykonaj następujące kroki:
- zaloguj się w YouTube jako właściciel konta marki;
- kliknij ikonę konta (w prawym górnym rogu ekranu), a następnie: „Ustawienia” (Settings);
- w sekcji „Konto” kliknij: „Dodaj lub usuń menedżerów”;
- kliknij: „Zarządzaj uprawnieniami”;
- teraz musisz wpisać hasło i się ponownie uwierzytelnić;
- następnie kliknij: „Zaproś nowych użytkowników”;
- teraz wpisz adres e-mail danej osoby a pod jej imieniem i nazwiskiem wybierz odpowiednie role: „właściciele” (konto ma jednego głównego właściciela), „menedżerowie” (mogą oni korzystać z usług Google, które działają z kontami marki, np. udostępniać zdjęcia w Zdjęciach Google lub publikować filmy w YouTube) oraz „menedżerowie ds. komunikacji” (nie mają oni dostępu do kanałów YouTube);
- następnie wybierz opcję „Zaproś”, a potem: „Gotowe”.
Należy pamiętać, że tylko właściciel danego konta marki może usuwać właścicieli i menedżerów z kanału YouTube na tym koncie. Można też usunąć siebie z tej roli – aby zrezygnować z roli głównego właściciela konta, najpierw trzeba przypisać rolę głównego właściciela innej osobie.
Usuwanie użytkowników i zmiana ich ról na koncie marki
Aby usunąć dane osoby z obsługi konta lub zmienić ich role, wykonaj następujące czynności:
- zaloguj się w YouTube jako właściciel konta marki;
- kliknij ikonę konta (w prawym górnym rogu ekranu), a następnie: „Ustawienia” (Settings);
- w sekcji „Konto” wybierz opcję „Dodaj lub usuń menedżerów;
- teraz wybierz „Zarządzaj uprawnieniami”;
- musisz wprowadzić hasło i ponownie się uwierzytelnić;
- następnie pojawi się lista osób mających uprawnienia do zarządzania kontem. W tej sekcji możesz zmienić rolę danego użytkownika, klikając jej rolę albo usunąć użytkownika, klikając przycisk „Usuń” obok jej nazwiska a następnie potwierdzając swój wybór;
- teraz wystarczy kliknąć przycisk „Gotowe”.
Zakładanie kanału na YouTube - o czym pamiętać
Co jest potrzebne do założenia kanału na YouTube?
Możesz założyć własne konto na tej platformie. Aby to zrobić, musisz mieć już konto Google (na przykład mieć pocztę Gmail).
Czy można mieć służbowy kanał na YouTube?
Jeśli prowadzisz firmę lub nie chcesz zakładać kanału na YouTube jako osoba prywatna, to również możesz założyć kanał tak, by miał on więcej niż jednego właściciela lub menadżera i by ów kanał był powiązany z kontem marki.
Kto może usuwać właścicieli i manadżerów z kanału marki na YouTube?
Tylko właściciel danego konta marki może usuwać właścicieli i menedżerów z kanału YouTube na tym koncie. Można też usunąć siebie z tej roli – aby zrezygnować z roli głównego właściciela konta, najpierw trzeba przypisać rolę głównego właściciela innej osobie.