IKEA przestaje drukować swoje słynne katalogi. Najnowsza edycja jest ostatnią. Nie będzie już ani papierowej, ani cyfrowej wersji.
Od 70 lat co roku sieć meblowa IKEA publikowała gruby katalog ze swoją ofertą, który był dostępny dla każdego odwiedzającego sklep firmy. Teraz wiadomo już, że katalog na 2021 rok będzie ostatnim.
Koniec kultowego katalogu IKEA
Po raz pierwszy sieć wypuściła broszurę w 1951 roku, a w 1998 roku pojawiła się jej internetowa wersja. Katalogi zawsze słynęły z wysmakowanych zdjęć i starannych aranżacji pokazywanych w nim wnętrz. Jak napisała IKEA w komunikacie prasowym:
„Zarówno dla klientów, jak i współpracowników katalog IKEA był publikacją, która przekazywała emocje, wspomnienia i radość. Przez 70 lat był to nasz jeden z najbardziej wyjątkowych produktów, który inspirował miliardy ludzi na całym świecie. Odejście od naszego ukochanego katalogu jest emocjonalne, ale też racjonalne. Odbiór mediów i zachowanie konsumentów zmienia się i IKEA zwiększa inwestycje cyfrowe, podczas gdy zainteresowanie katalogiem spada” – powiedział dyrektor zarządzający IKEA, Konrad Grüss.
Teraz firma skupi się na rozwijaniu nowych kanałów komunikacji, jak media społecznościowe i aplikacje.
„Przez ostatnich kilka lat IKEA zmieniała wiele aspektów swojej działalności, żeby nawiązać lepszy kontakt z klientami, niezależnie od tego, gdzie przebywają. Teraz ta praca będzie kontynuowana w taki sposób, żeby poszerzać wiedzę o stylu IKEI i jej produktach w najlepszy dostępny sposób – żeby inspirować ludzi przez dostępne i nowe platformy, kanały i formaty” – dodał Konrad Grüss.
Jak daje do zrozumienia szwedzka firma, decyzja o rezygnacji z publikowania słynnego katalogu była już rozważana od dłuższego czasu. Decydująca miała się okazać epidemia koronawirusa, która wymusiła zmianę zachowań klientów, a co za tym idzie – przyspieszyła planowane zakończenia publikacji.