Nominowani do Grammy: znamy już listę artystów nominowanych do najbardziej prestiżowych nagród muzycznych na świecie. Dowiedz się, których artystów wyróżniono.
Podczas 64. gali muzycznych nagród Grammy ogłoszono listę artystów nominowanych do tego wyróżnienia. Transmitowana na żywo przez internet impreza odbyła się w Muzeum Grammy w Los Angeles.
[TEKST AKTUALIZOWANY]
Pełna lista nominowanych:
Najlepszy utwór dance/elektroniczny:
- „Hero” – Afrojack i David Guetta
- „Loom” – Ólafur Arnalds feat. Bonobo
- „Before” – James Blake
- „Heartbreak” – Bonobo and Totally Enormous Extinct Dinosaurs
- „You Can Do It” – Caribou
- „Alive” – Rüfüs Du Sol
- „The Business” – Tiësto
Najlepszy album z muzyką dance/elektroniczną:
- „Subconsciously” – Black Coffee
- „Fallen Embers” – Illenium
- „Music Is the Weapon (Reloaded)” – Major Lazer
- „Shockwave” Marshmello
- „Free Love” – Sylvan Esso
- „Judgement” – Ten City
Najlepszy współczesny album instrumentalny:
- „Double Dealin’” – Randy Brecker And Eric Marienthal
- „The Garden” – Rachel Eckroth
- „Tree Falls” – Taylor Eigsti
- „At Blue Note Tokyo” – Steve Gadd Band
- „Deep: The Baritone Sessions, Vol. 2” – Mark Lettieri
Najlepszy występ rap:
- „Family Ties” – Baby Keem feat. Kendrick Lamar
- „Up” – Cardi B
- „My Life” – J. Cole feat. 21 Savage and Morray
- „Way 2 Sexy” – Drake feat. Future and Young Thug
- „Thot _” – Megan Thee Stallion
Najlepszy występ rap melodyczny:
- „Pride Is the Devil” – J. Cole feat. Lil Baby
- „Need to Know” – Doja Cat
- „Industry Baby” – Lil Nas X feat. Jack Harlow
- „Wusyaname” Tyler, The Creator feat. Youngboy Never Broke Again and Ty Dolla $ign
- „Hurricane” – Kanye West feat. the Weeknd and Lil Baby
Najlepsza piosenka rap:
- „Bath Salts” – Shawn Carter, Kasseem Dean, Michael Forno, Nasir Jones i Earl Simmons, tekst: (DMX featuring Jay-Z and Nas)
- „Best Friend” – Amala Zandelie Dlamini, Lukasz Gottwald, Randall Avery Hammers, Diamonté Harper, Asia Smith, Theron Thomas i Rocco Valdes, tekst (Saweetie feat. Doja Cat)
- „Family Ties” – Roshwita Larisha Bacha, Hykeem Carter, Tobias Dekker, Colin Franken, Jasper Harris, Kendrick Lamar, Ronald Latour i Dominik Patrzek, tekst (Baby Keem feat. Kendrick Lamar)
- „Jail” – Dwayne Abernathy, Jr., Shawn Carter, Raul Cubina, Michael Dean, Charles M. Njapa, Sean Solymar, Brian Hugh Warner, Kanye West & Mark Williams, tekst (Kanye West featuring Jay-Z)
- „My Life” – Shéyaa Bin Abraham-Joseph & Jermaine Cole, tekst (J. Cole featuring 21 Savage & Morray)
Najlepszy album rap:
- „The Off-Season” – J. Cole
- „Certified Lover Boy” – Drake
- „King’s Disease II” – Nas
- „Call Me If You Get Lost” – Tyler, the Creator
- „Donda” Kanye West
Najlepszy album New Age:
- „Brothers” – Will Ackerman, Jeff Oster i Tom Eaton
- „Divine Tides” – Stewart Copeland i Ricky Kej
- „Pangaea” – Wouter Kellerman i David Arkenstone
- „Night + Day” – Opium Moon
- „Pieces of Forever” – Laura Sullivan
Najlepszy album pop latino:
- „Vértigo” – Pablo Alborán
- „Mis Amores” – Paula Arenas
- „Hecho a la Antigua” – Ricardo Arjona
- „Mis Manos” – Camilo
- „Mendó” – Alex Cuba
- „Revelación” – Selena Gomez
Najlepszy album latino z muzyką miejską:
- „Afrodisíaco” – Rauw Alejandro
- „El Último Tour Del Mundo” – Bad Bunny
- „Jose” – J Balvin
- „KG0516” – KAROL G
- „Sin Miedo (Del Amor y Otros Demonios)” – Kali Uchis
Najlepszy album z latino-rockiem lub muzyką alternatywną:
- „Deja” – Bomba Estéreo
- „Mira Lo Que Me Hiciste Hacer (Deluxe Edition)” – Diamante Eléctrico
- „Origen” – Juanes
- „Calambre” – Nathy Peluso
- „El Madrileño” – C. Tangana
- „Sonidos de Karmática Resonancia” – Zoé
Najlepszy album z regionalną muzyką meksykańską:
- „Antología de la Musica Ranchera, Vol. 2” – Aida Cuevas
- „A Mis 80’s” – Vicente Fernández
- „Seis” – Mon Laferte
- „Un Canto por México, Vol. II” – Natalia Lafourcade
- „Ayayay! (Súper Deluxe)” – Christian Nodal
Najlepszy album z tropikalną muzyką latino:
- „Salswing!” – Rubén Blades y Roberto Delgado & Orquesta
- „En Cuarentena” – El Gran Combo De Puerto Rico
- „Sin Salsa No Hay Paraíso” – Aymée Nuviola
- „Colegas” – Gilberto Santa Rosa
- „Live in Peru” – Tony Succar
Najlepsze wykonanie piosenki z nurtu American Roots:
- „Cry” – Jon Batiste
- „Love and Regret” – Billy Strings
- „I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free” – The Blind Boys of Alabama and Béla Fleck
- „Same Devil” – Brandy Clark feat. Brandi Carlile
- „Nightflyer” – Allison Russell
Najlepsza piosenka z nurtu American Roots:
- „Avalon” – Rhiannon Giddens, Justin Robinson i Francesco Turrisi, tekst (Rhiannon Giddens i Francesco Turrisi)
- „Call Me a Fool” – Valerie June, tekst (Valerie June featuring Carla Thomas)
- „Cry” – Jon Batiste i Steve McEwan, tekst (Jon Batiste)
- „Diamond Studded Shoes” – Dan Auerbach, Natalie Hemby, Aaron Lee Tasjan i Yola, tekst (Yola)
- „Nightflyer” – Jeremy Lindsay i Allison Russell, tekst (Allison Russell)
Najlepszy album z muzyką Americana:
- „Downhill From Everywhere” – Jackson Browne
- „Leftover Feelings” – John Hiatt i Jerry Douglas Band
- „Native Sons” – Los Lobos
- „Outside Child” – Allison Russell
- „Stand For Myself” – Yola
Najlepszy album bluegrass:
- „Renewal” – Billy Strings
- „My Bluegrass Heart” – Béla Fleck
- „A Tribute To Bill Monroe” – The Infamous Stringdusters
- „Cuttin’ Grass – Vol. 1 (Butcher Shoppe Sessions)” – Sturgill Simpson
- „Music Is What I See” – Rhonda Vincent
Najlepszy album tradycyjny z muzyką bluesową:
- „100 Years of Blues” – Elvin Bishop i Charlie Musselwhite
- „Traveler’s Blues” – Blues Traveler
- „I Be Trying” – Cedric Burnside
- „Be Ready When I Call You” – Guy Davis
- „Take Me Back” – Kim Wilson
Najlepszy współczesny album bluesowy:
- „Delta Kream” – The Black Keys feat. Eric Deaton i Kenny Brown
- „Royal Tea” – Joe Bonamassa
- „Uncivil War” – Shemekia Copeland
- „Fire It Up” – Steve Cropper
- „662” – Christone – „Kingfish” Ingram
Najlepszy album folkowy:
- „One Night Lonely [Live]” – Mary Chapin Carpenter
- „Long Violent History” – Tyler Childers
- „Wednesday (Extended Edition)” – Madison Cunningham
- „They’re Calling Me Home” – Rhiannon Giddens with Francesco Turrisi
- „Blue Heron Suite” – Sarah Jarosz
Najlepszy album z muzyką Regional Roots:
- „Live in New Orleans!” – Sean Ardoin i Kreole Rock and Soul
- „Bloodstains & Teardrops” – Big Chief Monk Boudreaux
- „My People” – Cha Wa
- „Corey Ledet Zydeco” – Corey Ledet Zydeco
- „Kau Ka Pe’a” – Kalani Pe’a
Najlepszy album reggae:
- „Pamoja” – Etana
- „Positive Vibration” – Gramps Morgan
- „Live N Livin” – Sean Paul
- „Royal” – Jesse Royal
- „Beauty in the Silence” – Soja
- „10” – Spice
Najlepiej zaprojektowany album nie-klasyczny:
- „Cinema” – Josh Conway, Marvin Figueroa, Josh Gudwin, Neal H Pogue i Ethan Shumaker, inżynierowie; Joe LaPorta, inżynier masteringu (The Marías)
- „Dawn” – Thomas Brenneck, Zach Brown, Elton „L10MixedIt” Chueng, Riccardo Damian, Tom Elmhirst, Jens Jungkurth, Todd Monfalcone, John Rooney i Smino, inżynierowie; Randy Merrill, mastering engineer (Yebba)
- „Hey What” – BJ Burton, inżynier; BJ Burton, inżynier masteringu (Low)
- „Love for Sale” – Dae Bennett, Josh Coleman and Billy Cumella, inżynierowie; Greg Calbi i Steve Fallone, inżynierowie masteringu (Tony Bennett and Lady Gaga)
Producent roku (muzyka nie-klasyczna):
- Jack Antonoff
- Rogét Chahayed
- Mike Elizondo
- Hit-Boy
- Ricky Reed
Najlepsze nagranie zremiksowane:
- „Back to Life” (Booker T Kings of Soul Satta Dub); Booker T, remixer (Soul II Soul)
- „Born for Greatness” (Cymek Remix); Spencer Bastin, remixer (Papa Roach); track from: „Greatest Hits Vol. 2 The Better Noise Years”
- „Constant Craving” (Fashionably Late Remix); Tracy Young, remixer (K.D. Lang)
- „Inside Out” (3SCAPE DRM REMIX); 3SCAPE DRM, remixer (Zedd and Griff)
- „Met Him Last Night (Dave Audé Remix); Dave Audé, remixer (Demi Lovato and Ariana Grande)
- „Passenger” (Mike Shinoda Remix); Mike Shinoda, remixer (Deftones); track from: „White Pony” (20th Anniversary Deluxe Edition)
- „Talks” (Mura Masa Remix); Alexander Crossan, remixer (PVA)
Najlepszy światowy występ muzyczny:
- „Mohabbat” – Arooj Aftab
- „Do Yourself” – Angelique Kidjo and Burna Boy
- „Pà Pá Pà” – Femi Kuti
- „Blewu” – Yo-Yo Ma and Angelique Kidjo
- „Essence” – Wizkid featuring Tems
Najlepszy światowy album muzyczny:
- „Voice Of Bunbon, Vol. 1” – Rocky Dawuni
- „East West Players Presents: Daniel Ho and Friends Live in Concert” – Daniel Ho and Friends
- „Mother Nature” – Angelique Kidjo
- „Legacy +” – Femi Kuti and Made Kuti
- „Made In Lagos: Deluxe Edition” – Wizkid
Najlepszy muzyczny album dla dzieci:
- „Actívate” – 123 Andrés
- „All One Tribe” – 1 Tribe Collective
- „Black to the Future” – Pierce Freelon
- „A Colorful World” – Falu
- „Crayon Kids” – Lucky Diaz and the Family Jam Band
Najlepszy album mówiony:
- „Aftermath” – Levar Burton
- „Carry On: Reflections for a New Generation From John Lewis” – Don Cheadle
- „Catching Dreams: Live at Fort Knox Chicago” – J. Ivy
- „8:46” – Dave Chappelle and Amir Sulaiman
- „A Promised Land” – Barack Obama
Najlepszy wciągający album audio:
- „Alicia” – George Massenburg and Eric Schilling, immersive mix engineers; Michael Romanowski, immersive mastering engineer; Ann Mincieli, immersive producer (Alicia Keys)
- „Clique” – Jim Anderson and Ulrike Schwarz, immersive mix engineers; Bob Ludwig, immersive mastering engineer; Jim Anderson, immersive producer (Patricia Barber)
- „Fine Line” – Greg Penny, immersive mix engineer; Greg Penny, immersive mastering engineer; Greg Penny, immersive producer (Harry Styles)
- „The Future Bites” – Jake Fields and Steven Wilson, immersive mix engineers; Bob Ludwig, immersive mastering engineer; Steven Wilson, immersive producer (Steven Wilson)
- „Stille Grender” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Anne Karin Sundal-Ask and Det Norske Jentekor)
Najlepszy wciągający album audio (za 63. edycję nagród Grammy):
- „Bolstad: Tomba Sonora” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Stemmeklang)
- „Dear Future Self (Dolby Atmos Mixes)” – Fritz Hilpert, immersive mix engineer; Jason Banks, Fritz Hilpert and David Ziegler, immersive mastering engineers; Tom Ammerman, Arno Kammermeier and Walter Merziger, immersive producers (Booka Shade)
- „Fryd” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Tove Ramlo-Ystad and Cantus)
- „Mutt Slang Ii – A Wake of Sorrows Engulfed in Rage” – Elliot Scheiner, immersive mix engineer; Darcy Proper, immersive mastering engineer; Alain Mallet and Elliot Scheiner, immersive producers (Alain Mallet)
- „Soundtrack of the American Soldier” – Leslie Ann Jones, immersive mix engineer; Michael Romanowski, immersive mastering engineer; Dan Merceruio, immersive producer (Jim R. Keene and the United States Army Field Band)
Najlepiej zaprojektowany album:
- „Archetypes” – Jonathan Lackey, Bill Maylone and Dan Nichols, engineers; Bill Maylone, mastering engineer (Sérgio Assad, Clarice Assad and Third Coast Percussion)
- „Beethoven: Cello Sonatas – Hope Amid Tears” – Richard King, engineer (Yo-Yo Ma and Emanuel Ax)
- „Beethoven: Symphony No. 9” – Mark Donahue, engineer; Mark Donahue, mastering engineer (Manfred Honeck, Mendelssohn Choir of Pittsburgh and Pittsburgh Symphony Orchestra)
- „Chanticleer Sings Christmas” – Leslie Ann Jones, engineer (Chanticleer)
- „Mahler: Symphony No. 8, ‘Symphony Of A Thousand,’” Alexander Lipay and Dmitriy Lipay, engineers; Alexander Lipay and Dmitriy Lipay, mastering engineers (Gustavo Dudamel, Fernando Malvar-Ruiz, Luke McEndarfer, Robert Istad, Grant Gershon, Los Angeles Children’s Chorus, Los Angeles Master Chorale, National Children’s Chorus, Pacific Chorale and Los Angeles Philharmonic)
Producent roku – muzyka klasyczna:
- Blanton Alspaugh
- Steven Epstein
- David Frost
- Elaine Martone
- Judith Sherman
Najlepiej zaprojektowany album nie-klasyczny:
- „Cinema” – Josh Conway, Marvin Figueroa, Josh Gudwin, Neal H Pogue i Ethan Shumaker, inżynierowie; Joe LaPorta, inżynier masteringu (The Marías)
- „Dawn” – Thomas Brenneck, Zach Brown, Elton „L10MixedIt” Chueng, Riccardo Damian, Tom Elmhirst, Jens Jungkurth, Todd Monfalcone, John Rooney i Smino, inżynierowie; Randy Merrill, mastering engineer (Yebba)
- „Hey What” – BJ Burton, inżynier; BJ Burton, inżynier masteringu (Low)
- „Love for Sale” – Dae Bennett, Josh Coleman and Billy Cumella, inżynierowie; Greg Calbi i Steve Fallone, inżynierowie masteringu (Tony Bennett and Lady Gaga)
Producent roku (muzyka nie-klasyczna):
- Jack Antonoff
- Rogét Chahayed
- Mike Elizondo
- Hit-Boy
- Ricky Reed
Najlepsze nagranie zremiksowane:
- „Back to Life” (Booker T Kings of Soul Satta Dub); Booker T, remixer (Soul II Soul)
- „Born for Greatness” (Cymek Remix); Spencer Bastin, remixer (Papa Roach); track from: „Greatest Hits Vol. 2 The Better Noise Years”
- „Constant Craving” (Fashionably Late Remix); Tracy Young, remixer (K.D. Lang)
- „Inside Out” (3SCAPE DRM REMIX); 3SCAPE DRM, remixer (Zedd and Griff)
- „Met Him Last Night (Dave Audé Remix); Dave Audé, remixer (Demi Lovato and Ariana Grande)
- „Passenger” (Mike Shinoda Remix); Mike Shinoda, remixer (Deftones); track from: „White Pony” (20th Anniversary Deluxe Edition)
- „Talks” (Mura Masa Remix); Alexander Crossan, remixer (PVA)
Najlepszy światowy występ muzyczny:
- „Mohabbat” – Arooj Aftab
- „Do Yourself” – Angelique Kidjo and Burna Boy
- „Pà Pá Pà” – Femi Kuti
- „Blewu” – Yo-Yo Ma and Angelique Kidjo
- „Essence” – Wizkid featuring Tems
Najlepszy światowy album muzyczny:
- „Voice Of Bunbon, Vol. 1” – Rocky Dawuni
- „East West Players Presents: Daniel Ho and Friends Live in Concert” – Daniel Ho and Friends
- „Mother Nature” – Angelique Kidjo
- „Legacy +” – Femi Kuti and Made Kuti
- „Made In Lagos: Deluxe Edition” – Wizkid
Najlepszy muzyczny album dla dzieci:
- „Actívate” – 123 Andrés
- „All One Tribe” – 1 Tribe Collective
- „Black to the Future” – Pierce Freelon
- „A Colorful World” – Falu
- „Crayon Kids” – Lucky Diaz and the Family Jam Band
Najlepszy album mówiony:
- „Aftermath” – Levar Burton
- „Carry On: Reflections for a New Generation From John Lewis” – Don Cheadle
- „Catching Dreams: Live at Fort Knox Chicago” – J. Ivy
- „8:46” – Dave Chappelle and Amir Sulaiman
- „A Promised Land” – Barack Obama
Najlepszy wciągający album audio:
- „Alicia” – George Massenburg and Eric Schilling, immersive mix engineers; Michael Romanowski, immersive mastering engineer; Ann Mincieli, immersive producer (Alicia Keys)
- „Clique” – Jim Anderson and Ulrike Schwarz, immersive mix engineers; Bob Ludwig, immersive mastering engineer; Jim Anderson, immersive producer (Patricia Barber)
- „Fine Line” – Greg Penny, immersive mix engineer; Greg Penny, immersive mastering engineer; Greg Penny, immersive producer (Harry Styles)
- „The Future Bites” – Jake Fields and Steven Wilson, immersive mix engineers; Bob Ludwig, immersive mastering engineer; Steven Wilson, immersive producer (Steven Wilson)
- „Stille Grender” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Anne Karin Sundal-Ask and Det Norske Jentekor)
Najlepszy wciągający album audio (za 63. edycję nagród Grammy):
- „Bolstad: Tomba Sonora” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Stemmeklang)
- „Dear Future Self (Dolby Atmos Mixes)” – Fritz Hilpert, immersive mix engineer; Jason Banks, Fritz Hilpert and David Ziegler, immersive mastering engineers; Tom Ammerman, Arno Kammermeier and Walter Merziger, immersive producers (Booka Shade)
- „Fryd” – Morten Lindberg, immersive mix engineer; Morten Lindberg, immersive mastering engineer; Morten Lindberg, immersive producer (Tove Ramlo-Ystad and Cantus)
- „Mutt Slang Ii – A Wake of Sorrows Engulfed in Rage” – Elliot Scheiner, immersive mix engineer; Darcy Proper, immersive mastering engineer; Alain Mallet and Elliot Scheiner, immersive producers (Alain Mallet)
- „Soundtrack of the American Soldier” – Leslie Ann Jones, immersive mix engineer; Michael Romanowski, immersive mastering engineer; Dan Merceruio, immersive producer (Jim R. Keene and the United States Army Field Band)
Najlepiej zaprojektowany album:
- „Archetypes” – Jonathan Lackey, Bill Maylone and Dan Nichols, engineers; Bill Maylone, mastering engineer (Sérgio Assad, Clarice Assad and Third Coast Percussion)
- „Beethoven: Cello Sonatas – Hope Amid Tears” – Richard King, engineer (Yo-Yo Ma and Emanuel Ax)
- „Beethoven: Symphony No. 9” – Mark Donahue, engineer; Mark Donahue, mastering engineer (Manfred Honeck, Mendelssohn Choir of Pittsburgh and Pittsburgh Symphony Orchestra)
- „Chanticleer Sings Christmas” – Leslie Ann Jones, engineer (Chanticleer)
- „Mahler: Symphony No. 8, ‘Symphony Of A Thousand,’” Alexander Lipay and Dmitriy Lipay, engineers; Alexander Lipay and Dmitriy Lipay, mastering engineers (Gustavo Dudamel, Fernando Malvar-Ruiz, Luke McEndarfer, Robert Istad, Grant Gershon, Los Angeles Children’s Chorus, Los Angeles Master Chorale, National Children’s Chorus, Pacific Chorale and Los Angeles Philharmonic)
Producent roku – muzyka klasyczna:
- Blanton Alspaugh
- Steven Epstein
- David Frost
- Elaine Martone
- Judith Sherman
Czytaj też: