Gdańsk uruchomił wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy, żeby choć w minimalnym stopniu oddać atmosferę zbliżających się świąt.
Już 40 tys. osób odwiedziło gdański Jarmark Bożonarodzeniowy w internecie. Aby odwiedzić wirtualny jarmark, należy wejść na stronę bozonarodzeniowy.gda.pl, która będzie działać do 31 grudnia.
Z powodu pandemii koronawirusa w tym roku nie będzie można się przespacerować wzdłuż stoisk nad Targiem Węglowym. Nie będzie można spróbować grzanego wina czy poczuć aromatu cynamonu i cieszyć kontaktem z innymi ludźmi. Aby uzyskać choć namiastkę tej świątecznej atmosfery, przygotowano jarmark w internecie.
Wirtualne zakupy na wirtualnych uliczkach
Stronę bozonarodzeniowy.gda.pl przygotowały Międzynarodowe Targi Gdańskie. Wchodząc na nią można wirtualnie zrobić zakupy na uliczkach znanych z corocznych jarmarków. Są tu więc uliczki: św. Mikołaja, Prezentowa, Bałwankowa czy Łosia Lucka. Klikając na stojące przy nich domki zostaniemy przeniesieni na stronę internetową wystawcy i będziemy mogli dokonać na niej zakupów. Oferta uczestników wirtualnego jarmarku obejmuje robioną ręcznie biżuterię, wyroby ekologiczne, miody, pierniki, przyprawy, dzieła sztuki ludowej oraz prace artystów z Trójmiasta. Do kupienia są też drewniane figurki dziadków do orzechów – symbol jarmarku.
Jak wyjaśnia na oficjalnej stronie miasta Gdańsk Dorota Solochewicz, manager projektu „Jarmark Bożonarodzeniowy” z Międzynarodowych Targów Gdańskich, zorganizowanie jarmarku to forma wsparcia dla lokalnych małych przedsiębiorców, handlowców, artystów i rzemieślników:
„To dla nich stworzyliśmy tę specjalną stronę internetową. Projekt spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Wstępnie planowaliśmy przygotować 50 takich „domków”, a ostatecznie stanęło na 56” – mówi. Większość dostawców wystawiających na stronie swoje wyroby robiła to wcześniej od lat. Część z nich wcześniej wystawiała swoje produkty tylko przy okazji jarmarku.
„Proszę pamiętać, że stworzona przez nas strona nie jest sklepem internetowym. To strona promująca naszych wystawców. Wielu z nich specjalnie stworzyło własne strony internetowe, by móc sprzedać swoje produkty. Część z nich wystawiała się bowiem dotąd głównie na jarmarkach czy innych imprezach targowych, i nie prowadziła działalności w sieci” – dodaje Dorota Solochewicz.
Podczas wizyty w wirtualnym gdańskim jarmarku bożonarodzeniowym można też zamawiać lokalnie jedzenie. Szczególne zainteresowanie budzi menu na Święta Bożego narodzenia.