Alfa Romeo Tonale w Polsce - Radio Pogoda - słuchaj radia
Strona główna » Alfa Romeo Tonale w Polsce

Alfa Romeo Tonale w Polsce

Alfa Romeo Tonale, pierwszy zelektryfikowany C-SUV marki, to model, który jest wyrazem metamorfozy Alfy Romeo. Jego debiut na drogach symbolicznie rozpoczął się od miejsca, gdzie Alessandro Volta wynalazł pierwszą baterię, pierwszy generator energii elektrycznej.

Alfa Romeo Tonale debiutuje na drodze w Tempio Voltiano, miejscu, w którym uczczono pamięć wynalazcy Alessandra Volty, w otoczeniu przepięknej scenerii jeziora Como. To właśnie tutaj, ponad 200 lat temu, włoski naukowiec dokonał swojego najsłynniejszego wynalazku: „baterii”, pierwszego generatora energii elektrycznej. Ten przełomowy dla nauki i współczesnej historii patent umożliwia funkcjonowanie naszej technologicznej cywilizacji. Alessandro Volta, prekursor koncepcji zrównoważonego rozwoju, obsesyjnie badał naturę, aby odtworzyć ją dla dobra ludzkości. To innowacyjne podejście jest w pełni podzielane przez markę Alfa Romeo, która poprzez swoje „mechaniczne dzieła” demonstruje, że zrównoważony rozwój technologiczny musi naśladować naturę i czerpać z niej inspiracje, aby się do niej dostosować i żyć z nią w harmonii. Dlatego też najnowszy rozdział w historii włoskiej marki nie mógł się rozpocząć nigdzie indziej, jak tylko w Tempio Voltiano. Dzięki Tonale Alfa Romeo przeszła radykalną ewolucję, wkraczając w nową erę technologiczną, zrównoważoną i zelektryfikowaną.

Możliwości drogowe Tonale są oczywiste. Technologia i łączność na pokładzie sprawiają, że jest to najbardziej zaawansowana technologicznie Alfa Romeo w historii. Łączy w sobie jakość i dbałość o szczegóły z dynamicznymi cechami, aby na nowo odkryć sportowy charakter na miarę XXI wieku.

Energia w służbie DNA marki

Alfa Romeo „wjechała” w erę elektryfikacji, pozostając jednocześnie wierna swojemu DNA, które cechuje włoski sportowy charakter, dzięki najnowocześniejszemu systemowi elektryfikacji, zaprojektowanemu z myślą o marce i jej odważnym podejściu.

Tonale debiutuje z silnikiem 48v Hybrid VGT  („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT oraz 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2” o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm dzięki przełożeniu 2,5:1) Silnik elektryczny może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia ze zelektryfikowanej jazdy. Jej osiągi są również imponujące: przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h zegar zatrzymuje się po 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 210 km/h.
Dostępna jest również wersja Hybrid o mocy 130 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2”; w tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 195 km/h.

Dynamiczna jazda w stylu Alfy Romeo

Staranny rozkład masy i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie (13,6:1) sprawiają, że Tonale doskonale zachowuje się na drodze, plasując się w czołówce swojej klasy pod względem dynamiki jazdy. Ponadto, jest to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i łopatki zmiany biegów wykonane z aluminium, zintegrowane z kolumną kierownicy. Zastosowanie stałych zacisków Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, zapewnia nienaganną skuteczność hamowania. Nowa Alfa Romeo Tonale Hybrid ma napęd na przednie koła i oferuje w standardzie elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy „Dynamic Torque Vectoring” oraz zawieszenie FSD (Frequency Selective Damping). Jako alternatywa, dostępne jest aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. W obu przypadkach zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson. Pod względem wyglądu Tonale charakteryzuje się ekskluzywnymi rozwiązaniami technicznymi, które podkreślają sportowy charakter samochodu i gwarantują klientowi wyjątkową i ekscytującą jazdę, przy pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo.

Oprogramowanie i łączność Alfa Romeo Tonale oferują jeszcze lepsze wrażenia z jazdy i chronią wartość rezydualną

jako pierwsza na świecie, alfa romeo tonale debiutuje z technologią niewymienialnego tokena nft („non-fungible-token”), prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem samochodów, który połączył cyfrowy certyfikat NFT z samochodem. Technologia ta oparta jest na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu najważniejszych informacji dotyczących każdego pojazdu. Ten gotowy do natychmiastowego wykorzystania, zrównoważony i wyróżniający się element wyposażenia samochodu podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Za zgodą klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, w którym zapisywane są dane dotyczące całego okresu eksploatacji. Może on być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, które pomaga właścicielowi/dealerowi, ale także nabywcy przy wyborze swojego samochodu używanego.

W samochodzie zastosowano najlepsze oprogramowanie, aby zaoferować charakterystyczne dla marki, ekscytujące wrażenia z jazdy, zapewniając jednocześnie komfort i łączność. W Tonale zastosowano architekturę elektroniczną nowej generacji, która jest zdolna do aktualizacji systemów i programów w trybie „Over-the-air”, dodając nowe elementy do oryginalnej konfiguracji, jak tylko staną się one dostępne. Jedną z najważniejszych nowości Alfy Romeo Tonale są wbudowane funkcje asystenta głosowego  Alexa, który zapewnia wygodę obsługi sterowanych głosem funkcji bez użycia rąk, czyli bez odrywania ich od kierownicy, a oczu od drogi. Użytkownicy Tonale mogą więc sterować funkcjami samochodu, w tym odtwarzać muzykę, słuchać audiobooków, uzyskiwać wskazówki dojazdu, sprawdzać natężenie ruchu, zarządzać urządzeniami inteligentnego domu itd. Klienci mogą wchodzić w naturalne interakcje ze swoimi samochodami, mówiąc na przykład: „Alexa, znajdź najbliższą stację benzynową”, „Alexa, odtwórz moją playlistę z podróży” lub „Alexa, zadzwoń do mamy”. Dzięki funkcji „MyAlfa” użytkownicy mogą również otrzymywać stałe aktualizacje na temat stanu samochodu, będąc w zaciszu własnego domu, poznać poziom naładowania akumulatora i/lub paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, znaleźć ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp.  Z czasem nowe funkcje i możliwości będą na bieżąco wprowadzane poprzez aktualizacje oprogramowania „Over-the-air”.

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami „Over-the-air”. (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane.

System ten obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3” oraz główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25”, który przy łącznej przekątnej 22,5” jest największy w tym segmencie. Ponadto, wyszukany, wielozadaniowy interfejs pozwala kierowcy mieć wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi, zapewniając obsługę jak w smartfonie. 

48 V HYBRID VGT: Najwyższa wydajność i efektywność

  • Najnowocześniejszy elektryczny układ napędowy zaprojektowany, by wzmocnić DNA marki, odkrywając na nowo sportowy charakter na miarę XXI wieku
  • Nowy, czterocylindrowy, 1,5-litrowy silnik Hybrid VGT („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, z turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem benzyny z ciśnieniem sięgającym 350 barów, debiutuje wyłącznie w hybrydowej wersji Tonale
  • Alfa Romeo Tonale Hybrid jest dostępna w dwóch poziomach mocy, 130 KM i 160 KM, w obu przypadkach z napędem na przednie koła, nową, 7-stopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz wbudowanym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 48 V i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm dzięki przełożeniu 2,5:1)
  • Dzięki licznym „funkcjom EV” Tonale może zaoferować autentyczny komfort elektrycznej jazdy.
Reklama

Zobacz więcej >