Subskrybenci HBO GO są oburzeni decyzją firmy o wyłączeniu możliwości korzystania z aplikacji na starszych urządzeniach.
Na ekranach telewizorów wielu użytkowników HBO GO pojawił się komunikat, z którego wynika, że ich urządzenie nie jest już wspierane przez aplikację. Jak informuje nadawca – subskrybenci wciąż mogą korzystać z serwisu na innych urządzeniach. Co to oznacza w praktyce?
HBO GO – Jak oglądać
Użytkownicy aplikacji, którzy nie dysponują odpowiednio nowoczesnym sprzętem mają do wyboru kilka alternatywnych sposobów oglądania.
Mogą:
- wymienić telewizor na nowszy
- oglądać treści, za które płacą za pośrednictwem komputera lub smartfona
- dokupić za kilkaset złotych przystawkę, np. Google Chrome lub Apple TV
Z oczywistych względów decyzja nadawcy spotkała się z powszechną krytyką, którą użytkownicy HBO GO wyrażają na portalach społecznościowych.
Firma tłumaczy się na Twitterze:
Aby zapewnić naszym subskrybentom najbezpieczniejsze, niezawodne i najlepsze wrażenia z transmisji strumieniowej, aplikacja HBO GO nie będzie już wspierać między innymi Samsung OS Tizen, wersja 2015 i starsze. Serdecznie przepraszamy za niedogodności.
Natomiast jeden z internautów – za pośrednictwem Twittera – zgłosił problem z działaniem aplikacji również na telewizorze marki LG.
Nadawca wyjaśnił sytuację w ten sposób:
Brak wsparcia aplikacji HBO GO wynika z ograniczeń sprzętowych telewizora LG 49uh600v. WebOS 3.5 jest wersją systemu operacyjnego, który powstał dla telewizorów z 2017 roku. Pana telewizor został wyprodukowany w 2016 roku.
Na stronie nadawcy możemy przeczytać, że z usługi HBO GO można korzystać na następujących platformach:
- PC i MAC
- iPhone i iPad
- smartfonach i tabletach z systemem Android, Samsung Smart TV, LG Smart TV, Android Smart TV oraz Sony PlayStation 4.
Aplikacja jest też kompatybilna z Apple TV 4, Airplay i Chromecast. Ponadto – jak informuje nadawca – aplikację uruchomimy na telewizorach z systemem WebOS 3.5 lub nowszym.
Zobacz też: