Ćwiczenie rozciągające na stres

fot.: Marta Jedlińska

Pozycja orła (Garudasana) jest ćwiczenie rozciągającym obręcz barkową, kark i mięśnie między łopatkami. Cała ta grupa mięśni zazwyczaj się spina w stresujących momentach życia. Warto popracować nad rozluźnieniem tego obszaru.

Jak rozciągnąć plecy w pozycji orła??

Usiądź na piętach lub w siadzie skrzyżnym i wyciągnij ręce przed siebie. Unieś jedną rękę i opuść drugą. Następnie zapleć ręce przed sobą tak, aby łokcie były jeden nad drugim i dłonie skierowane wnętrzami do siebie

Wyciągaj całą konstrukcję do góry i przodu.

Poczuj głębokie rozciąganie w górnych plecach, między łopatkami i w okolicach karku. Powinno też się pojawić przyjemne, relaksujące mrowienie.

Jeśli nie możesz zapleść dłoni o dłoń – nie szkodzi – zrób ile się da. Zahacz kciukiem o przedramię lub złap pasek.

W przyszłości opiszę pełną wersję z zaplecionymi również nogami.

Czego unikać

W tej wersji pozycji nie ma przeciwwskazań.

Na co działa

  1. Wzmaga siłę i koncentrację
  2. Rozciąga górne plecy, w tym mięśnie pomiędzy łopatkami
  3. Poprawia mobilność ramion
  4. Rozluźnia obręcz barkową

Powiązane

Przepisy z PRL-u: Jak zrobić domowe krówki?

Czy trzeba zapylać pomidory w tunelu? Wyjaśniamy

Haubice M777 – królowe pola bitwy pomagają Ukrainie