Ćwiczenie na otwarcie bioder

fot.: Marta Jedlińska

Pozycja szewca (baddha konasana) pozwala na w łagodny sposób rozciągnąć biodra i pachwiny. Wzmaga ukrwienie organów rozrodczych i układu moczowego. Poprawia życie seksualne.

Jak wykonać pozycję szewca?

Usiądź w siadzie skrzyżnym. Jeśli twój kręgosłup się odchyla – podłóż coś pod pośladki. Wyprostuj kręgosłup i nie wysuwaj brody przed siebie – czubek głowy wyciąga kręgosłup do góry. Rozstaw kolana szerzej i złącz stopy podeszwami. Złap dłońmi za stopy i jeszcze raz wyciągnij kręgosłup, a kolana przyciągaj do maty.

Zostań kilka chwil w tej pozycji

Czego unikać

Pozycja jest dość bezpieczna, więc można ją ćwiczyć bez większych przeciwwskazań

Na co działa

  1. Stymuluje ukrwienie miednicy
  2. Podnosi libido
  3. Pomaga w dolegliwościach nerek, układu moczowego oraz prostaty
  4. Przynosi ulgę w bólu jąder
  5. Reguluje cykl miesiączkowy
  6. Poprawia pracę jajników
  7. Zapobiega powstawaniu żylaków

Szukasz chwili wytchnienia? Zrób sobie przerwę i włącz Radio Pogoda!

Powiązane

Wyniki Lotto 2.07.2022, godz. 14.00, sobota [Multi Multi, Kaskada, Super Szansa]

Czy tatuaże z henny są bezpieczne?

Życzenia na urodziny dla każdego