AirPods Max – problemy z baterią

Użytkownicy najdroższych słuchawek świata zgłaszają kolejne problemy. Bateria AirPods Max rozładowuje się w ciągu kilku godzin w etui Smart Case. Sprawdź, jak temu zaradzić!

W połowie grudnia Apple wprowadził do sprzedaży AirPods Max – swoje długo oczekiwane, pierwsze nauszne słuchawki bezprzewodowe z redukcją szumów. Cena – 2799 zł – wprawdzie zwalała z nóg, ale Apple obiecywał produkt z najwyższej półki. Doskonałym dźwiękiem firma chciała pokonać rywali, takich jak Bose, Sony i B&W. Podobne słuchawki tych marek są niemal o połowę tańsze niż nowy produkt Apple.

Chociaż użytkownicy generalnie chwalą AirPods Max za jakość dźwięku i design, wielu z nich zgłaszało problemy już na początku stycznia. Okazuje się, że na aluminiowych nausznikach po 2-3 godzinach użytkowania skrapla się woda. Niektórzy twierdzą, że jest to skutek błędnych decyzji firmy na etapie projektowania. Po pierwsze, słuchawki nie są wodoodporne, a po drugie, wykonane z aluminium, a nie plastiku jak słuchawki konkurencji. Teraz doszły do tego problemy z baterią AirPods Max. Coraz więcej posiadaczy najnowszych słuchawek Apple pisze na ten temat m.in. w mediach społecznościowych i na forum wsparcia Apple.

Do AirPods Max dołączone jest etui Smart Case – po umieszczeniu w nim słuchawek włącza się tryb oszczędzania energii, a aktywne połączenia zostają rozłączone. Apple pisze na swojej stronie:

„Jeśli włożysz nieużywane słuchawki AirPods Max do etui Smart Case, natychmiast przełączą się w tryb niskiego zużycia energii w celu oszczędzania baterii. Po 18 godzinach w etui Smart Case słuchawki AirPods Max przełączą się w tryb bardzo niskiego zużycia energii, w którym zostaje wyłączona łączność Bluetooth i aplikacja Lokalizator oraz maksymalizowany jest czas pracy na baterii”.

AirPods Max w etui Smart Case. Żródło: Apple

Bateria rozładowuje się w etui

Jak jednak pisze holenderski serwis AppleTips, w praktyce często bateria słuchawek umieszczonych w etui kompletnie się rozładowuje. Ponieważ AirPods Max nie ma przycisku zasilania i nie ma możliwości całkowitego wyłączenia słuchawek, trzeba polegać na inteligentnych funkcjach Apple. AppleTips przytacza jeden z postów użytkowników AirPods Max:

„Około godziny 19:00 umieściłem naładowane w 96% słuchawki AirPods Max w etui Smart Case. Do rana bateria rozładowała się do 1% i nie mogłem już ich używać. Nie jest to przypadkowy problem i wydaje się powtarzać. Korzystanie ze słuchawek następnego dnia jest prawie niemożliwe, ponieważ należy je najpierw naładować”.

Na razie nie znaleziono konkretnej przyczyny tego problemu. Użytkownicy mają różne podejrzenia, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przyczyną może być na przykład automatyczne przełączanie między różnymi urządzeniami Apple, ale wspomina się również o połączeniach z produktami firm innych niż Apple lub urządzeniami z innym identyfikatorem Apple ID. Niektórzy posiadacze twierdzą, że przyczyną jest etui Smart Case, ponieważ zauważyli, iż bateria wyczerpuje się wolniej, gdy po prostu odkładają nieużywane słuchawki, nie umieszczając ich w etui.

AppleTips przypuszcza, że problemem może być aktualizacja oprogramowania, którą Apple wydał 18 grudnia, a pierwsze problemy zostały zgłoszone od 20 grudnia.

Jak zaradzić problemom z baterią AirPods Max

Niestety, Apple nie podało jeszcze rozwiązania problemu, ale AppleTips radzi spróbowania jednej z poniższych rad, aby bateria wyczerpywała się wolniej:

  • Wymuś ponowne uruchomienie AirPods Max: naciśnij i przytrzymaj Digital Crown oraz przycisk kontroli szumów, aż pojawi się pomarańczowe światło.
  • Przywróć ustawienia fabryczne: naciśnij i przytrzymaj Digital Crown i przycisk kontroli szumów, aż pojawi się pomarańczowe światło, naciskaj, aż lampka stanu zmieni kolor na biały.
  • Gdy przestajesz używać słuchawek, ręcznie rozłącz ich połączenie, korzystając z ustawień Bluetooth urządzenia.
  • Wyłącz automatyczne przełączanie na różne urządzenia.
  • Do czasu rozwiązania problemu przez Apple używaj AirPods Max tylko z jednym urządzeniem, na przykład tylko z iPhone’em.
  • Spróbuj nie używać Smart Case.

AppleTips przypuszcza, że przyczyną szybkiego wyczerpywania baterii jest błąd w oprogramowaniu. Prawdopodobnie problem zostanie rozwiązany za pomocą aktualizacji oprogramowania układowego. Jednak posiadacze AirPods Max, którzy mają ten problem z baterią, powinni zgłosić go Apple, aby producent jak najszybciej go rozwiązał.jak najszybciej go rozwiązał.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi