500 plus: Jak złożyć wniosek przez internet

500+ Źródło: gov.pl

Zmiana zasad w wypłacaniu 500 plus. O czym pamiętać? Kiedy złożyć wniosek o świadczenie? Jak złożyć wniosek o 500 plus? Wyjaśniamy.

Minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg poinformowała, że od 1 lutego rozpoczęto przyjmowanie wniosków o świadczenie 500 plus przez internet. Jak zapewnia minister, to „prosta i bezpieczna droga”.

500+: wnioski tylko przez internet

Świadczenie obowiązuje tylko do 31 maja tego roku. Jeśli chcemy, by dalej wypłacano nam 500+ po tym terminie, musimy złożyć nowy wniosek o wypłatę.

Aby otrzymywać 500+ w okresie od 1 czerwca 2021 roku do 31 maja 2022 roku, trzeba złożyć wniosek. Od dzisiaj można to robić tylko przez internet. „Tradycyjnie”, z papierowym dokumentem, będzie to można zrobić dopiero od 1 kwietnia. Należy pamiętać, że to, kiedy zostanie wypłacone świadczenie, będzie zależało od momentu złożenia wniosku – im wcześniej to zrobimy, tym większą będziemy mieli pewność, że nie nastąpi przerwa w wypłacaniu 500+.

Jak złożyć wniosek o 500+ przez internet?

Można to zrobić za pośrednictwem portalu Empatia, przez portal PUE ZUS lub przez bankowość elektroniczną.

Jak złożyć wniosek o 500+ przez portal Empatia

Aby złożyć wniosek w ten sposób, musimy dysponować Profilem Zaufanym, e-dowodem lub podpisem elektronicznym.

Teraz wchodzimy na stronę: empatia.mrpips.gov.pl. Tam kliknij w moduł „eWnioski”. Następnie kliknij okienko „Złóż wniosek o świadczenie elektronicznie”. Strona przekieruje nas do modułu „Wnioski”. Aby korzystać z tego modułu musimy się zalogować do Profilu Zaufanego, e-dowodu lub podpisu elektronicznego. Gdy już jesteśmy zalogowani, zobaczymy okno wyboru wniosków elektronicznych. Klikamy: „Świadczenie Wychowawcze (Program „Rodzina 500+”)”. Teraz musimy przygotować wszystkie informacje, niezbędne do wypełnienia wniosku. Teraz wystarczy podążać za komendami programu i wprowadzić wymagane dane w wyznaczonych miejscach. Jeśli chcesz do wniosku dołączyć odpowiednie załączniki, to przed wysłaniem kliknij „Dodaj załączniki”. Na koniec klikamy „Wyślij”.

Jeśli wszystko właściwie wypełniłeś, na swój adres e-mail otrzymasz UPO – Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, które jest potwierdzeniem złożenia wniosku.

Czytaj też:

Jak złożyć wniosek o 500+ przez PUE ZUS

Aby złożyć wniosek w ten sposób, musisz mieć konto na PUE ZUS. Gdy już je masz – zaloguj się na swoim profilu. Możesz też logować się przy użyciu profilu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego (certyfikatu) lub przez bankowość elektroniczną (dla klientów PKO Banku Polskiego (iPKO, Inteligo), BOŚ Banku, Millennium, Citi handlowego i ING Banku Śląskiego).

Gdy już się zalogujesz, w sekcji Świadczeniobiorcy wejdź w zakładkę „Rodzina 500+”, a następnie „Utwórz nowy wniosek” w menu po lewej stronie.

Po wypełnieniu wniosku zapisz i następnie wyślij. Jeśli chcesz mieć u siebie kopię treści wniosku, to zanim go wyślesz, kliknij opcję „Eksportuj”, dzięki czemu zapiszesz go na swoim komputerze.

Taki elektroniczny wniosek musisz podpisać. Możesz to zrobić na cztery różne sposoby:

  • podpisem osobistym (jeśli masz nowy dowód osobisty, czyli e-dowód);
  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym (za którego wyrobienie trzeba zapłacić);
  • przez profil zaufany (jego wyrobienie jest bezpłatne);
  • przez profil PUE, jeśli masz konto na PUE. Jeśli podpisujesz wniosek w ten sposób, to kliknij „podpisz profilem PUE”.

Jak złożyć wniosek o 500+ przez bankowość elektroniczną

W wypisanych poniżej bankach i kasach oszczędnościowych można składać wniosek o 500+. Bank jest tylko pośrednikiem w składaniu wniosku – ich obsługą zajmuje się gmina. Jeśli jesteś klientem jednego z wymienionych niżej banków, wejdź na jego stronę, do odpowiedniej zakładki i tam zostaniesz pokierowany, krok po kroku, jak postępować.

Wniosek o 500+ można złożyć za pośrednictwem tych banków:

  • PKO Bank Polski oraz Inteligo;
  • Bank Pekao SA;
  • Santander Bank Polska SA;
  • mBank SA;
  • ING Bank Śląski SA;
  • Alior Bank SA;
  • Bank Pocztowy SA;
  • Credit Agricole Bank Polska SA;
  • SGB-Bank S.A. oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze;
  • Bank Millennium SA;
  • Getin Noble Bank SA;
  • Nest Bank SA;
  • BNP Paribas Bank Polska SA (także dla klientów byłego Raiffeisen w systemie moj.bnpparibas.pl);
  • Bank BPS S.A. oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze;
  • KASA Stefczyka;
  • SKOK Śląsk

500+: Jak złożyć wniosek przez internet - o czym pamiętać

Do kiedy wypłacane jest 500+ w 2021 roku?

Świadczenie obowiązuje tylko do 31 maja tego roku. Jeśli chcemy, by dalej wypłacano nam 500+ po tym terminie, musimy złożyć nowy wniosek o wypłatę.

Jak złożyć wniosek o 500+ przez internet?

Można to zrobić za pośrednictwem portalu Empatia, przez portal PUE ZUS lub przez bankowość elektroniczną.

Jak poświadczamy wniosek o 500+ przez internet?

Profilem Zaufanym, e-dowodem lub podpisem elektronicznym. Możemy założyć profil zaufany przez bankowość elektroniczną w banku, w którym mamy konto. Możemy też zrobić to przez swoje konto PUE ZUS.

Powiązane

14. emerytura w sierpniu – ile wyniesie? [Wyjaśniamy]

Jak dbać o stawy psa?

Wojna na Ukrainie 2022: dzień po dniu